خصوصیات فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان 1399/07/09

خصوصیات فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان

فرش 1200 شانه یکی از پرفروش ترین محصولات در صنعت فرش ماشینی است که چند سالی است به بازار عرضه شده است و مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است . یکی از مهمترین ویژگی که این فرش که از دیگرفرش های ماشینی متمایز می کند ظرافت و ریز بافتی این نوع فرش است.

ظرافت و زیبایی فرش 1200 شانه با تراکم 3600  بسیار بالاست به گونه ای که بسیار شبیه فرش دستبافت فرش 80 رج می باشد.این فرش ها دارای 5 میلیون گره هستند که میتوانند نقش ها و طرح های فرش را با ظرافت هرچه تمام تر رقم بزند . فرش های ماشینی  1200 شانه به 2 صورت ساده  و گل برجسته بافته میشوندو به خاطر فشردگی و تراکم بالای در بافت آنها باید از نخ های  ظریف و نازکتر استفاده شود.

هنگامیکه در بافت فرش از نخ نازک و ظریف تر استفاده شود طرح فرش ریزتر و ظریف تر و زیباتر جلوه میکند. اگر چه قیمت فرش 1200 شانه از 700 شانه و 1000 شانه بالاتر است امااگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که زیبایی و ظرافت فرش  نسبت به قیمت فرش  ماشینی  برایتان اولویت بیشتری دارد بهتر است فرش 1200 شانه را تهیه کنید. این نکته مهم را هنگام خرید در نظر بگیرید که هرچه تراکم و شانه فرش بالاتر رود از ضخامت آن کاسته می شود و بر لطافت و ظرافت فرش ماشینیافزوده می شود . فرش 700 شانه نسبت به 1200 شانه ضخیم تر است اما ظرافت و لطافت کمتری دارد.

نخ خاب فرش 1200 شانه ماشینی کاشان

نخ خاب در فرش ماشینی بسیار حائز اهمیت است  به این دلیل که 70 تا 80 درصد از بافت فرش را نخ خاب یا نخ رنگ تشکیل می دهد . نخ خاب مرغوب باید 100 % اکرلیک هیت ست شده باشد . هیت ست به معنی حرارت دادن توسط بخار به الیاف است که باعث بالا رفتن کیفیت نخ می شود. نخ های اکریلیک هیت ست شده دارای ویژگی های منحصر به فردی از قبیل ثبات رنگ به هنگام شستشو در برابر اشعه نور خورشید و مقاومت بالا در مقابل حرارت می باشند. به همین دلایل فرش بافت شده با الیاف مرغوب اکرلیک هیت ست شده قیمت بالاتری نسبت به فرش های بافت شده با الیاف دیگر دارند.

 

دستگاه بافت فرش 1200 شانه ماشینی

فرش 1200 شانه برند لیلی با یکی از پیشرفته ترین دستگاههای روز دنیا مدل   HCI x2 که متعلق به شرکت وندویل بلژیک می باشد تولید می شوند . این مدل دستگاه از بروز ترین و پیشرفته ترین دستگاه های بافندگی فرش ماشینی است که توانایی بافت ریز بافت ترین فرش ها را دارند.

فرش لیلی با دراختیار داشتن استودیوی تخصصی طراحی، انواع طرح جدید فرش ماشینی را خلق کرده و تیم تولید این شرکت با استفاده از مرغوبترین الیاف اقدام به تولید بهترین فرش ماشینی کاشان نموده است.

 

 

 

 

 

 

 

حصة على